måndag, augusti 27, 2007

Är jag paranoid?

Läste i tidningen att BorgarAlliansen vill att handikappade ska börja betala hyra på sina rullstolar och rullatorer.
Alltså, är deras systematiska förföljelse av dom svaga i samhället bara något jag inbillar mig eller vad är detta?
Jag vill gärna tro gott om människor och att högern gör det dom tror är bäst men jag tycker det är skrämmande ofta man ser en systematisk förföljelse av dom svaga i samhället och helt ogrundade lättnader för dom starka.
Det handlar inte bara om fattiga och rika, arbetare och arbetsköpare utan om precis allting.
Om du är stark ska det gå bra för dig och är du svag ska det inte göra det. Djungelns lag.
Jag vet faktiskt inte, men varje gång jag tittar närmre på det blir jag gråtfärdig och måste lägga ner innan jag kommer till någon slutsats...

Inga kommentarer: