torsdag, november 29, 2007

Seseme Street från Sydafrika

På föreläsningen idag fick vi se klipp från barnprogram runt omkring i världen och då bland annat Sesame Street från Sydafrika. Det var mycket som var intressant men just det här klippet grep verkligen tag i mig för i det avsnittet vi fick se klipp ur så handlade det om HIV och AIDS. Det var en som var väldigt sjuk i det. Det grep verkligen tag i mig och jag kände verkligen vilket stort problem det är i Afrika. Jag har läst mycket om det i olika tidskrifter och varit upprörd och arg. Men jag har aldrig känt att det varit så på riktigt som när jag såg ett litet klipp ur ett vanligt barnprogram.
Det är fascinerande hur det är med olika perspektiv och att ta del av just den frågan på det viset var på sätt och vis lika fint som det var hemskt.

Inga kommentarer: