söndag, december 09, 2007

Topp 10 filmer jag ser fram emot

Ännu en stöld ifrån Dawn Wiener och den här gången trailers på dom filmer jag ser fram emot mest.
Eh, har rätt dålig koll så tar ganska godtyckligt 10 filmer som jag tycker ser lovande ut och som har premiär relativt snart.
Nu läste jag fel och Valkyrie hade premiär senare än jag trodde men den får vara kvar ändå för jag orkar inte leta upp en annan tionde film, så iaf.

10. På tionde plats har vi Atonement som jag inte vetat om tidigare men efter att ha kollat trailern och läst på IMDB så ser det ut att vara en väldigt lovande härligt romantisk film.



9. På nionde plats har vi I Am Legend som verkar intressant och visserligen har fått väldigt goda omdömen, som 8.4 på IMDB, men som jag känner mig lite osäker på ändå, har en känsla av att jag kommer bli besviken. Men ser fram emot att ta reda på hur det ligger till.



8. På åttonde plats har vi Jumper som jag inte heller hade hört talas om innan men efter att ha sett trailern så ser det ut att vara en väldigt snygg och underhållande film som förhoppningsvis är lite smart också.



7. På sjunde plats har vi The Darjeeling Limited som är magnifike Wes Andersons senaste film med mysgubbar som Owel Wilson, Jason Schwartzman och Adrien Brody i huvudrollerna. Det i kombination med en mysig trailer och över 8.0 i snitt på IMDB gör det till en mycket lovande film i mina ögon.



6. På sjätte plats har vi Valkyrie av Bryan Singer som efter fantastiska The Usual Suspects och två riktigt bra X-Men filmer gjorde mig besviken med en ganska medioker Superman Returns. Valkyrie ser lite fjantig ut på sina ställen av trailern att döma men min förväntningar är faktiskt skyhöga ändå.



5. På femte plats har vi No Country for Old Men som är bröderna Coens senaste film och det var några år sedan sist. Deras senaste film The Ladykillers var dessutom en rejäl besvikelse men av dom omdömen som finns och med 8.9 på IMDB så verkar dom ha hittat tillbaka till gammal form.



4. På fjärde plats har vi kanske listans skräll med Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay. Jag tyckte första filmen var en riktigt rolig stoner-komedi och en hyfsad film och även om mina förhoppningar inte är mycket högre på den här så ser jag faktiskt verkligen verkligen fram emot den.



3. På tredje plats har vi Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Tim Burtons senaste alster som bara rent stilistiskt ger mig gåshud och jag längtar efter att få se den i sin helhet.



2. På andra plats har vi Juno som regisserats av Jason Reitman som gjorde förra årets bästa film Thank You for Smoking och är Diablo Codys manusdebut. I huvudrollerna ser vi lysande Ellen Page som imponerat både i X-Men och Hard Candy bland annat och lika lysande Micheal Cera som lyst i Arrested Development och Superbad.



1. På första plats har vi Cloverfield som är skriven av Drew Goddard som skrivit både för Buffy, Angel och Lost och regisseras av Matt Reeves som först och främst verkar vara manusförfattare han också vilket borde bädda för en väldigt manusdriven film och kombinera det med vad man ser i den helt lysande teaser trailern så är det inte konstigt att hypen är total. Filmen är också producerad av JJ Abrams vilket spär på hypen ytterligare.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, du hade ju nästan snott min lista rakt av :P
Jag publicerade just en ny. Vill du sno den med?

Mattias S sa...

Äh, jag snodde väll bara 7 av 10? :)
Inte mitt fel att vi har så likartad smak!

Anonym sa...

Jo det är ditt fel. Du gör en Ensam ung kvinna söker, jag vet nog allt.

Mattias S sa...

Det är väll snarare tvärtom, det är ju uppenbart att det är du som härmar mig, tom med kroppsformen!

Mattias S sa...

Njae...