söndag, mars 16, 2008

Därför hatar vi Carola

Därför älskar Sverige att hata Carola skriver Aftonbladet om.
Nanna Gillberg, 34 år, Forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, skriver:
Inget provocerar svensken mer än brott mot Jantelagen.
Förra året disputerade jag på en avhandling om hur man säljer artister genom att anpassa dem till nationella värderingar. För svensk räkning innebär det att förhålla sig till Jantelagens krav på medelmåttighet, vanlighet och lagom. [...]
Svenska folkets hat är ofta ett kvitto på att en person är något. Måhända en klen tröst för dem som hatas i Jantelagens namn, men ändå. Vill dock höja ett varningens finger. Det här landet är redan i tråkigaste laget. Med rådande attityd riskerar vår miljö utarmas helt på allt som strålar starkare än en lågenergisk 15-wattslampa.
Jag blir så jävla trött, av flera anledningar.
Den svenska Jantelagen är ett faktum iofs men den ska så jävla ofta överdrivas av idioter som inte fattar att man tycker illa om dom för att dom är idioter utan dom inbillar sig att man tycker illa om dom för att dom är framgångsrika eller nått, hej Petter.
Svenska folket tycker antagligen illa om Carola av samma anledningar som jag tycker illa om henne.
Hon är en äckligt fördömande person.
Många saker hon sagt är rent av vidriga och Livets Ord och deras auktoritär ledarskapsfilosofi som Carola helt uppenbarligen ställer sig bakom är ju inget som jag tycker är särskilt trevligt heller.
Jantelagen my ass, är man en vidrigt fördömande person så kommer det förr eller senare fram hur trevlig och charmernade man än är när kamerorna är på en.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att svenska homosexuella människor skall ta och dra tummen ur arslet samt focusera på dom riktiga farorna .

Det finns folk som gladeligen knackar en bög som det heter på fackspråk , om tillfälle ges .Det betyder att man slår sönder en homosexuell människa för att den inte är heterosexuell och påsåsätt eventuellt får den homosexuelle att bli heterosexuell genom en djävla massa stryk .

Carola råkar säga att man kunde erbjuda förbön och det blir ett väldigt ståhej .

Snacka om livsfarligt = förbön .

Då har jag en fråga .

Måste man vara djävligt korkad för att vara bög eller kan man vara det utan att tycka illa om carola för ett sådant erbjudande ?

Sedan så tror jag också många människor läser i tidningen vad carola har sagt och ser
den tryckta skriften som en sanning och då är vi inte lång ifrån Nazisterna fenomenala marknadsföring .

Nej till vuxenmobbning

Swedish Cottage Mafia sa...

anonym: Jag fattar ingenting av det där du just skrev.

Mattias S sa...

Hej Anonym.
Jag förstår inte riktigt vad du pratar om.

Jag tycker svenska människor ska göra vad dom vill så länge det inte drabbar någon annan oavsett sexualitet.

Ok, jag kännde redan innan till det här med "bög-knackning" men tack för informationen I guess.

Nu vet jag inte riktigt hur du fungerar när du pratar men så som jag är själv och uppfattar dom flesta andra människor så "råkar" man väldigt sällan säga saker.
Om man inte har tourettes eller något liknande då.

Nej, livsfarligt är inte = förbön.

Svenskt uppslagsord
livs|farlig -farligt -farliga adj.
som innebär fara för livet

Svenskt uppslagsord
bön bönen böner subst.
begäran, önskan; anropande av Gud, tillbedjan

Nej, man måste inte vara djävligt korkad för att vara bög.

Man får tycka precis vad man vill om Carola, jag bryr mig inte vad andra tycker.
Jag tycker väldigt illa om henne av en massa anledningar, ingen av dom pga att hon är "någon" som artikeln hävdar.

Jag är imponerad av ditt logiska hopp där, man tror på ett uttalande man läst i tidningen som personen som sagt uttalandet inte bestrider och då är vi nära Nazisterna fenomenala marknadsföring.
Hmm, utveckla gärna för jag ser inte riktigt kopplingen.

Jag håller med, mobbning är dåligt, även vuxenmobbning.

Anonym sa...

Jantelagen är liberal...därför har Nanna Gilberg ordentligt fel!