lördag, augusti 30, 2008

Ännu mer Papphammar och Pontén...

...eller Gyllenhammar och Zandén var det kanske dom hette.
Jag blir rätt jävla trött på en del argumentation från alla sidor.
"Kvinnor" vill att "män" ska vara "så här". Nej, det vill dom inte alls. "Kvinnor" vill ha "män" som är "så där". Malin Wollin skriver iofs rätt bra och väldigt roligt men jag kan inte förstå varför man hela tiden ska dra upp vad "kvinnor" gillar. Eller som den artikel Wollin svarar på där Paulo Roberto (som förövrigt stöder Bevara Äktenskapet) säger: "Könen är olika och det får vi inte försöka ta bort" eller Hoa-Hoa som säger: "Vi borde sluta försöka radera ut skillnaderna mellan könen". Henrik Rydström ger ett betydligt mer sympatiskt intryck men säger också: "Givetvis ska man inte sudda ut skillnaderna". Jag blir så jävla trött, varför ska vi inte göra det? Varför kan inte jag få vara den person jag vill vara oavsett om jag har kuk eller fitta? Jag tycker det är så jävla tröttsamt att vi än idag diskuterar om hur en man SKA vara eller vilken typ av MAN som KVINNOR vill ha.
Skit ner er.
Jag vet vem JAG är och vem JAG vill vara. Att hela tiden argumentera om vad som ska vara norm känns så jävla förlegat.
Vi kommer aldrig bli överens, hoppas jag iaf. Skulle någon vilja leva i den världen där det finns ett klart och tydligt ideal som alla försöker leva upp till?
Olika personer vill ha olika saker och vi är alla olika personer. Jag fattar inte vad hela den här jävla debatten handlar om men jag fattar att den är dålig.
Låt folk vara som dom vill, bli den du vill vara, bli den så bra du bara kan. Resten löser sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, så var det med den saken! Varsågod att välj: Jämställdhet eller passion?
Ser med spänning fram mot vad som blir nästa yrvakna insikt?