lördag, september 13, 2008

Johan Hakelius har inte alla indianer i kanoten

Johan Hakelius är en debattör, kolumnist, whatever som jag aldrig lyckats få grepp om, han kommer ofta med pajjigheter jag inte alls vet hur jag ska förhålla mig till och vare sig jag håller med honom eller inte så känns han argumentera utifrån något alternativt universum ganska ofta.
Jag vet inte riktigt vad det är för könsdebatt han pratar om men han skriver iaf så här:
Det finns en viktig förklaring till att den senaste – tyvärr inte den sista – könsdebatten brutit ut: Sverige är fullt av vuxna människor som tycker att det är spännande att säga ”fitta” och ”balle” offentligt. Jämställdhet är ett bra alibi för att göra det. Så vi får ”fittstim” och ”pittstim”. Vi får ”bitterfittor” och ”bitterballar”. Fniss, fniss. Pitt, balle, kuk, fitta. Men om vi för ett ögonblick rymmer från vår öppna förskola, kan vi se något annat.
Och jag känner bara WTF? Det är en bra märkligt perspektiv tycker jag då dom jag vet som använder kuk, fitta och så vidare enkelt använder det just för att det INTE är spännande att säga det. Kuk och fitta är bara några bokstäver som sitter ihop som vilket annat ord som helst. Ibland använder man det medvetet så klart för att konservativa fånar ska reagera men för en själv betyder ordet ingenting.
Så nej Johan, vi tycker inte det är spännande att säga "fitta" eller "balle". Men vi tycker det är roligt att du tror det.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Så nej Johan, vi tycker inte det är spännande att säga "fitta" eller "balle". Men vi tycker det är roligt att du tror det."

LOL