tisdag, oktober 21, 2008

Intimrakning...

Aftonbladet skriver om hår i underlivet och om det ska tas bort eller inte.
Jag tycker själv att det inte spelar någon roll.
Rakat kan ha sina fördelar när det kommer till oralsex t.ex men en naturlig buske har sina fördelar det också.
Jag tycker helt enkelt inte det är så viktigt och tycker man får göra som man vill. Jag kan bli lika arg på sånna som säger att det är fel att ta bort håret som på dom som säger att det är äckligt om man inte gör det.
Men att det är så vanligt att det anses äckligt att låta sin kropp vara naturlig är skrämmande och tragiskt.
Det fascinerar mig hur många ställer sig frågan "Varför tar hon bara inte bort det?" om man ser en tjej med hår under armarna t.ex.
Hur det naturliga tillståndet är att avlägsna det. Att frågan "varför ska man ta bort det?" inte ens behöver ställas. Den är tydligen självklar.
Fast detta har jag skrivit om några gånger innan och det känns som jag upprepar mig.
Så för att sammanfatta, varför kan man inte bara låta folk göra det dom trivs bäst med?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra fråga! Sedan jag slutade raka mig mellan benet har jag inte haft en enda svampinfektion. 10 år av lidande - och läkarna kliade sig i huvudet, skyllde på stress.
Och jag var aldrig helrakad.
Fortfarande kan jag häpna över hur killar kommenterar! "Kan du inte pröva raka igen för min skulle?!" Så att HAN tycker jag är sexig, riskera att jag får problem i underlivet och inte kan njuta av sex igen!
Varenda kille jag mött har haft åsikter om hur jag ska ha min kropp, så nu har jag gett upp killar. Är singel och sårad. Man kan tycka att killar i min ålder och äldre borde mognat, men jag tror det är porren som påverkar. Är 29 år.

Mattias S sa...

Jag har också gett upp killar, dom är tråkiga.
Men satsar du på att vara singel eller letar du tjejer istället?

Jag tycker det är lite fel att enkelt skylla på porren. Och orättvist dessutom.
Är folk dumma i huvudet så är dom. Jag tycker det är för snällt mot dom att skylla på något annat.
Jag har nog blivit lika exponerad för porr som dom flesta andra och jag tänker inte så som dom gör.
Så att skylla på det känns orättvist på många sätt.
Skyll på deras idioti kort och gott. Sen kan man analysera hur det kommer sig att dom är så dumma i huvudet och där kanske porren spelar en roll.
Men det är ingenting man kan skylla på.
Vi har alla fria val och fria viljor.
Eller inte, det hela blir en filosofisk fråga om den fria viljan existerar eller inte.
Men om vi säger att den gör det så har dom valt att vara som dom är och då ska man inte skylla på något annat utan dom får bära ansvaret för sina val själva.
Precis som alla andra.