söndag, juni 14, 2009

Jan Björklund och skolan...

Jag hatar verkligen Jan Björklund. Han är en jävla fascistiod skitstövel. Att kunna läsa upp betyg på komvux och skaffa sig mer kunskap och meriter är dåligt för att??????
Visst, möjligheten att tenta upp betyget finns fortfarande. Men det förstärker bara skolan som sorterinsverktyg. Många av oss har jävligt svårt för att lära oss saker på det sättet och vill gärna ha möjligheten att läsa ett ämne med en ny lärare och ta nya tag om det inte gick bra första gången.
Som jag och Historia, jag hade en gymnasielärare vars sätt att lära ut Historia på inte alls passade mig. Jag tyckte det var skittråkigt och skitjobbigt och jag fick IG. Sen läste jag på Komvux med en lärare som var bra och fick enkelt ett starkt VG samtidigt som jag kände att jag faktiskt lärde mig mycket på hans lektioner.
Att ta bort möjligheten att lära sig mer och stärka sina meriter på komvux är förjävligt.
Dra åt helvete borgaras!

1 kommentar:

Thomas sa...

Jag har ju ett halvår kvar innan jag är färdigutbildad lärare och jag tycker att han är helt jävla dum i huvudet. Mer eller mindre alla förändringar han har föreslagit, utom det nya betygsystemet, har varit helt jävla felknullade.