torsdag, oktober 29, 2009

Naket i Kobra...

Kobra är ett program som jag tyvärr ser för sällan. Jag tycker om det men jag tänker sällan på att titta, trots att det är så tillgängligt på SVT Play. Men som med alla andra Svenska TV-program tycker jag det är svårt att ha koll, när det gäller amerikanska och brittiska har jag full koll tack vara On My TV. Men via Pillow Talk blev jag iaf tipsad om senaste avsnittet som handlade om nakenhet.
Jag tyckte det var ett rätt bra program men utöver det som redan sagts om hur Spencer Tunick pratar om att avsexualisera nakenhet samtidigt som han drar väldigt sexualiserade skämt om dom nakna kvinnorna.
Jag kom också att tänka på hur pixilering av könsdelar och nakenhet är sexualiserande på samma sätt som t.ex. burkan, som Pillow Talk skrev om häromdagen.
Genom att göra något förbjudet och censurerat så tillskriver man det vissa egenskaper.
Jag gillade programmet och även om det finns tillgängligt på SVT Play en månad till tänkte jag lägga upp det här också om man vill se det vid ett senare tillfälle eller utanför Sverige.

Inga kommentarer: