lördag, november 28, 2009

Den kvinnliga förförerskan...

Jag läser en artikel i Aftonbladet om en deprimerad man som sökte hjälp hos psykvården i Linköping. Han och hans sköterska inledde en sexuell relation.
Eller som Aftonbladet formulerar det, hon förförde honom.
Sen berättade hon om den här sexkontakten på nätet, vilket jag inte riktigt vet vad det innebär. Skrev hon om det i sin blogg? På facebook? Jag vet inte, Aftonbladet formulerar sig iaf genom att säga att hon hängde ut honom på nätet.
Hans flickvän fick iaf reda på det och det var inte så bra antar jag.
Det är ett typexempel i manlig oförmåga att värja sig mot att bli förförd, han hade inget annat val än att vara otrogen. Han blev förförd med djupa urringningar och sexiga underklädet. Stackarn. Det var inte hans fel att han var otrogen.

Nu tycker jag det kan vara djupt oetiskt att utnyttja sin maktposition på olika sätt och utan att veta vad det faktiskt är som har hänt så tror jag att fel har begåtts här.
Men hur hela artikeln är skriven är ett typexempel på grejen med att män inte kan motstå förförelse och så. Det gillar jag inte.

Inga kommentarer: