fredag, januari 22, 2010

Skivsläpp i Februari...

Det är inte direkt ofta jag ser fram emot skivsläpp och sådär, jag lyssnar på det jag lyssnar på och ibland lyssnar jag på nya saker när dom kommer. Men kommande månad har ett par skivsläpp som jag sett fram emot väldigt länge.
Framförallt är det Uffies debutalbum som jag sett fram emot i flera år nu. Redan i Maj 2007 bloggade jag om henne första gången och har sett fram emot hennes album sedan dess. Men det har blivit försenat gång på gång, bland annat pga graviditet och moderskap. 14e Februari släpps äntligen albumet, Sex Dreams & Denim Jeans, iaf och jag är oerhört nyfiken på hur det kommer låta.

Sen är det Joanna Newsom som släpper nytt, Have One On Me kommer den 23e Februari. När jag 2004 hörde The Milk-Eyed Mender första gången blev jag helt till mig. Hennes röst och hennes harpa var som magi för mig. Uppföljaren Ys som kom 2006 gjorde mig lite besviken, även om det var väldigt bra så grep det inte tag i mig och sög in mig så som debutalbumet gjort.
Hoppas att nya albumet suger in mig som debuten gjorde!

Sen var det ett album till, men till mitt stora förtret kommer jag inte på vilket det var. Typiskt mig, jag minns inte ens vad det är jag ser fram emot...
Men i mitt letande efter att försöka komma på vilket det var så upptäcker jag att Massive Attack släpper nytt, deras förra album 100th Window kom 2003 och var visserligen bra men i jämförelse med mästerverket Mezzanine en stor besvikelse. Ska bli kul att se hur det här albumet kommer låta.

UPDATE: Debuterande Marina & the Diamonds skivsläpp var det jag såg fram emot också! :)

Inga kommentarer: