torsdag, mars 11, 2010

Att inte vara smal är alltid ett misslyckande, aldrig ett val...

...om man är kvinna. Det är något jag tänkt kring och funderat på rätt länge. Jag började fundera mer kring det när Hanna på VSASS skrev om sina ätstörningar på ett sätt som fick mig att tänka på det ur lite nya banor.I banor som tas upp hos Julia Skott idag, nämligen det att man kan välja att vara lite tjockare för att man inte prioriterar att vara sådär smal. Kate Moss säger att ingenting smakar så bra som att vara smal och om hon nu tycker det så kan hon ju prioritera på det sättet. Men att prioritera tvärtom är inte riktigt lika accepterat om man är kvinna. Jag kom också och tänka på en bild jag såg häromdagen, den ni ser här nedan, där Christina Hendricks säger: "Sure, I'd be happier with 10 pounds off - wouldn't very woman?" För är det inte så, alla kvinnor blir lyckligare om dom tappar 5kg?

Inga kommentarer: