lördag, november 27, 2010

Polyamori kan också vara lösningen...

Det finns många anledningar till varför man väljer att ha polyamorösa relationer, veckans dilemma i Aftonbladet tycker jag är ett bra exempel på när man kan välja att öppna upp sitt förhållande.
Om man älskar sin partner men inte känner sig tillfredsställd i relationen så kan man försöka bli tillfredsställd utanför den.
Vare sig det handlar om sex, konstintresse, sport eller vad fan som helst.
Det irriterar mig att det alternativet inte ens tas upp...

3 kommentarer:

Anonym sa...

varför ska hon ge det som ett alternativ åt ett par som är i 50äårs åldern, då polyamori knappt är "accepterat" bland "år yngre" generation i dagens Sverige? Men ja, jag håller med, det vore en bra lösning- för vissa. Men generellt, förmodligen inte ett alternativ för han/henne. Eftersom mannen tar upp om en älskarinna, och verkar moralisk medveten om det så...kanske det är ett svårt ämne. Eller ska man ta upp det enbart för att normalisera och introducera polyamori i allmänhet i media för oss läsare? Eller faktiskt ge paret råd som verkar passa dem.

Mattias S sa...

Om nu en älskarinna är ett alternativ för mannen, varför är inte en älskarinna med hustruns godkännande ett alternativ?
Jag förstår inte din invändning för fem öre...

Anonym sa...

Jag kan inte annat än hålla med Mattias. Mitt intryck av rätt många funderar på älskare/älskarinna är att de inte kommer på tanken att börja prata om saken med sin partner.