tisdag, juni 14, 2011

Nu har Aftonbladet gått för långt...

Den tidning som jag läser mest är Aftonbladet på nätet.
Det är min primära nyhetskälla.
Jag är van med den och trivs bättre där än på DN eller SvD. Dessutom tycker jag det finns flertalet bra krönikörer i Aftonbladet och det är den enda icke-borgerliga ledaren vi har.
Sen att det är en jävla skvallertidningfull av skit som sätter helt befängda rubriker som regel och har en hel del värdelös skit kan jag liksom stå ut med. Jag klagar på det och försöker vara konstruktiv i den mån jag orkar. Vilket dock är allt för lite.
Men deras nya avdelning Fråga Sara – om det okända tar ta mig fan priset! Det är helt jävla oacceptabelt! Det är oförsvarbart att publicera sån skit i en nyhetstidning!
Vad fan är detta?
Hej Sara! Ibland hör man talas om elaka spöken som plågar folk. Förblir folk onda efter döden?
Blir onda människor demoner när de dör?
Laban
I många berättelser om spöken, jorden runt, berättas det om onda andar, eller elaka spöken. I vissa religioner menar man att en människa kan övergå till att bli demon när hon dör.
Men jag tror inte att det är något som du behöver oroa dig för, eftersom nämnda berättelser om onda andar mer är till för att skrämma upp lyssnaren, än beskriva den allmänna tron på spöken – där dessa ofta beskrivs som harmlösa och ofarliga.
Men, det är många som tror att en människa har kvar samma personlighet och sinnelag efter döden, som hon hade i livet. Det vill säga, var personen elak i livet så fortsatte hon vara det även efter döden.
Wait, WHAT?????????

Ja, människor kan förutspå händelser

Finns det några bevis för att sierskor, medier och spåtanter verkligen kan se in i framtiden?
Anna
I alla kulturer har det ansetts finnas synska människor som orakel och sierskor, vilka menades kunna förutspå framtiden. I dag har spådomar blivit lite av en affärsidé och det är inte ovanligt att människor vänder sig till personer som säger sig ha dessa förmågor för att få en glimt av vad den kommande tiden har att erbjuda, eller för att få svar på specifika frågor.
Inom parapsykologisk forskning menar man att prekognition, dvs. förmågan att se in i framtiden, beror på ESP (extra sensorisk perception). Vetenskapliga tester har visat att människor verkar kunna förutsäga framtida händelser, men än så länge finns det inga naturvetenskapliga bevis för att människan kan se in i framtiden.
WHAT DA FACK?????????
Vetenskapliga tester har visat att människor verkar kunna förutsäga framtida händelser, men än så länge finns det inga naturvetenskapliga bevis för att människan kan se in i framtiden.
Det går ju inte ens ihop, vetenskapliga tester kan inte visa att människor kan förutsäga framtiden samtidigt som det inte finns vetenskapliga bevis.
Det är sånt jävla galet bullshit, vad i helvete???

Har vi telepatisk kontakt?

Jag och min man tänker ofta på samma sak samtidigt. Är det tankeöverföring? Vi har varit ihop i snart 19 år.
Gunnel
Många människor som umgåtts nära under en längre tidsperiod, som du och din man har, upplever att de kan tänka på samma saker samtidigt eller säga saker samtidigt. Jag tror inte att det har med tankeöverföring att göra, eller telepati som det även benämns (det vill säga att man omedvetet läser varandras tankar). I det här fallet tror jag att det beror på att man känner varandra mycket bra och vet hur partnern brukar agera, säga eller känna sig i vissa situationer.
Jag tror alltså att det rör sig om att ni omedvetet ”läser av” varandras kroppsspråk och agerande så pass ofta, att ni på flera olika plan (omedvetet) kan anpassa er efter varandra, vilket kan visa sig i att ni upplever att ni tänker på samma saker vid samma tillfälle.
Ok, ett vettigt svar.
Faktiskt.

Oförklarliga lukter ger obehag

Det händer att jag får obehagskänslor i när jag går in i ett speciellt rum ensam, som att någon tittar på mig. Är det tecken på att det finns andar i huset?
Erika
Att uppleva obehagskänslor i vissa delar av ett hus brukar många förknippa med att huset är hemsökt av andar eller väsen. Ofta menar människor som har upplevelser i hus som anses vara hemsökta, att de har någon eller några fler upplevelser som de inte kan förklara. De tycker sig höra någon tala trots att de är ensamma, känner starka oförklarliga lukter eller ser gestalter. En känsla av obehag i vissa delar av ett hus kan även bero på stark elektromagnetism som kan uppkomma av ett elfel. En del personer är extra känsliga för detta och det kan resultera i obehagskänslor, upplevelser av en osynlig närvaro och till och med i att man kan tycka sig se gestalter.
Stark elektromagnetism? Wait, WHAT???
Alltså, detta är så jävla cepepepepeppepepepepepepeppepe att jag inte vet vad jag ska ta mig till, herregud!

Update: Dessutom, vilken jävla förolämpning att det ligger under deras kvinnoavdelning Wendela!

Inga kommentarer: