onsdag, september 03, 2008

Tingsrätten är obehaglig,,,

Jag läser i DN och Aftonbladet om en kvinna som blivit våldtagen där mannen själv erkänner att hon sagt nej och att han tvingades bända isär hennes ben men ändå går han fri!
VAD I HELVETE?
Anledningen är dels brister i kvinnans berättelse, vilket jag tycker känns rätt ovidkommande då mannen erkänt!
Och sen då att hon lagt sig bredvid mannen för att sova iklädd bara trosor och BH vilket tingsrätten tolkar som en invit.
Jag blir så jävla förbannad på så många sätt.
Vad i helvete, är man så jävla dum i huvudet att man tar det som en invit borde man kanske inte dömas till fängelse men man borde omyndigförklaras och tas in på ett hem.
Jag ARGH! Vad fan! Ska inte kvinnor kunna lita på män och sova med dom utan att riskera att bli våldtagen utan juridiskt skydd.
Jag mår fan illa och det känns inte som lagen har ändrats märkbart sen våldtäkt av sin hustru inte fanns.
Om en kvinna sätter sig i en situation med en man som kan tolkas som en invit (och det menar jag jävligt löst) så har hon sagt upp sin rätt att säga nej.
Det är så jävla vidrigt att det ska vara på det här sättet.
En dom skulle inte få handlingen ogjord men när tingsrätten säger man till kvinnan at hon får skylla sig själv.
Det var hennes eget fel.
Jag blir också så jävla förbannad på det vidriga jävla aset som våldtog henne. Hon litar på dig och sover med dig trots att du tjatat om sex och hon sagt nej.
Vad gör du med den tilliten?
Jo, utnyttjar.
Jävla svin.

Jag hoppas verkligen hovrätten dömer mannen, allt annat är en skandal.
Helen Mirren verkar inte hålla med mig utan går på tingsrättens linje, det är väll ingen sak att anmäla?

Inga kommentarer: