onsdag, september 15, 2010

Mitt hat mot Alliansen...

Jag ser mig själv som i första hand demokrat.
Min personliga politiska ställning som frihetlig extremvänster tycker jag inte väger så tungt i sammanhanget. Jag tycker det är viktigare med ett samhälle där vi kan respektera varandra och leva tillsammans även om vi har olika åsikter.
Men hur går då detta ihop med mitt brinnande hat mot Alliansen och totala brist på respekt jag känner inför personer som röstar på dom?

Sveket

Fredrik Reinfeldt [...] erkänner att många kommit i kläm när sjukreglerna förändrats och är ödmjuk inför det.

Du får vara hur jävla ödmjuk som helst, men så länge du för en politik som handlar om att sätta press på svaga personer så kan du stoppa upp din ödmjukhet i röven.

Och är det så här man vill ha det så kan man inte få respekt ifrån mig.

Kombinera det med att man hellre lägger skattemiljarder på städhjälp än på lärare, sjuksköterskor och dagispersonal så ja.
Eller deras värdekonservatism?
Frihet under övervakning och andra låtsasliberala idéer?
Utförsäljningen och utarmningen av våra offentliga tillgångar?
Det finns Liberaler och andra politiker inom Alliansen som jag kan respektera och ta på allvar, men när det kommer till kritan har jag inget annat än brinnande hat och avsky för deras människovidriga skitpolitik.

Inga kommentarer: