tisdag, januari 25, 2011

Att vara funktionshindrad...

...men inte tillräckligt funktionshindrad.
Jag vet inte hur många av er som läser den här bloggen känner till att jag har funktionshinder, eller jag brukar säga att jag är handikappad.
Min djupa avsky för Alliansen och Moderaterna bottnar i många olika saker.
Men just sjukförsäkringarna ligger mig extra varmt om hjärtat. Det bemötandet man får på vare sig vårdcentral, försäkringskassa arbetsförmedling eller någonting är helt avskyvärd.
En debattartikel i Aftonbladet sammanfattar det omänskliga i situationen väldigt bra.

UPDATE: Och alla ni som säger att det är enskilda sällsynta fall där det blir så här kan gå och hänga er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De där "enskilda sällsynta fallen" hopar sig...

Birgitta sa...

Jag förstår ditt dilemma och är fullständigt enig med dig Jag förstår inte heller hur vårt demokratiska? samhälle är beskaffat då du och alla andra blir "föremål för rehabilitering" då ni inte är några IKEA-möbler