tisdag, augusti 23, 2011

V.34 - Sova ihop...

Duktiga och Intelligenta Tanja Suhinina har startat en bloggutmaning med sex och samlevnad som tema och jag tänkte haka på.
Första delen handlar helt enkelt om att sova ihop vilket jag hade kunnat skriva rätt mycket om men eftersom jag känner mig lite pressad vad gäller just skrivande tänkte jag mest bidra med en liten anekdot.
Jag tycker om att sova nära och gosigt, väldigt nära. Jag är väldigt varm av mig så det kan dock bli lite svettigt med hud mot hud så även om jag egentligen tycker om att sova naket och nära kan det ibland vara skönare att sova nära om minst en har på sig en pyjamas.
Men det hela har inte spelat så stor roll då dom flesta av mina sova ihop-relationer har varit med personer som föredrar att sova mer åtskilt.
Den obalansen i vad man vill är rätt vanlig vad gäller många saker och jag tycker det ofta pratas om att man ska "kompromissa". Konceptet att kompromissa i relationer är någonting som jag är allergisk emot då det ofta tar sig rent hemska intryck. Precis som allt annat så tycker jag det är självklart att den som inte vill är den som sätter gränserna.
Trots det så kunde jag lätt hamna i att börja bli lite omedvetet krävande vad gäller sånt som att sova tätt, Jag fick jobba lite med mig själv för att inte lägga press på min partner och jag är nog mycket bättre på det idag.
Men jag var i en relation där jag inte var lika stabil vad gällande det utan fortfarande arbetade med att försöka undvika att sätta den pressen då min partner inte alls tyckte om att sova nära på det viset.
Men så en kväll låg vi och skulle sov lite halvnära, typ sked fast med utrymme emallan  när jag känner att hon närmar sig mig och börjar gnida sig och gosa mot mig. Jag är lite halvslumrande och flyttar mig närmre och gosar tillbaka och hon svarar genom att kärleksfullt gosa tillbaka mer.
Det kändes så himla fint och jag kände mig så uppskattad och omtyckt och det var så gosigt.
I några sekunder till innan hen ryter till: "MEN FLYTTA PÅ DIG DÅ!!".
Det var alltså inte alls något kärleksfullt gosande det handlade om utan hen försökte bara putta bort mig eftersom jag kommit för nära.
Det var smått förkrossande samtidigt som det var väldigt roligt och charmigt på sitt sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha attans.
Du har missat att skriva hen på några ställen, btw. :)

Mattias S sa...

Ja, det var lite snopet! :)
Äh, är inte så noga och jag känner mig fortfarande krystad när jag använder hen i dom flesta fall.