onsdag, mars 21, 2007

Ibland funderar jag på att bli terrorist...

Bland annat när man läser sånna här propagandalögnar. Dom jävla kuksugarna på Timbro borde fan skjutas hela bunten, ställa upp dom på en rad och skjut allihopa med en enda kula, dom är inte ens värda var sin.
Tänket med att sälja ut statliga bolag så att folket får pengar är så jävla dumt så jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Ett liknande exempel, en skola eller dagis eller vad det nu var i Göteborgsområdet sålde ut sina lokaler för att få in pengar och klara budgeten och istället hyrde man lokalerna av en privat ägare som hade köpt dom. Men nu är det ju så att efter 5 års tid har dom betalat lika mycket i hyra som dom fick när dom sålde det. Kortsiktig vinst, långsiktig förlust.

På samma sätt fungerar dom statliga företagen, säljer vi ut dom så kommer vi gå med kortsiktig vinst, långsiktig förlust. På kort tid så får vi en massa pengar över men på lång sikt kommer vi få betala mer i skatt eller gå med på ännu fler nedskärningar i välfärden.

Dom förbannade jävla idioterna på Timbro vet om detta och det är bara ett steg åt den helt fria marknadsekonomiska staten helt utan gemensam välfärd dom vill åt.
Vad som driver dessa människor är för mig obegripligt.
Jag drivs av att jag tycker att alla människor är lika värda, jag drivs av tron på rättvisa, jag drivs av tron att vi människor gillar att göra saker tillsammans.
Vad driver en neoliberal? Motsatsen tydligen, och det är för mig ofattbart.

Sug kamelkuk Timbro, sug kamelkuk och dö!

Update: Och BTW, precis som om inte Alliansen också vill se den här utvecklingen.
Den Oheliga Treenigheten (Alliansen, Svenskt Näringsliv, Timbro) smeker upp varandra dagligen och har ett system för att få ut sin propaganda på bästa sätt.

Inga kommentarer: