tisdag, januari 08, 2008

The day the music died

American Pie av Don McLean är en väldigt klassisk låt och jag vet inte hur ung jag var när jag lyssnade på den första gången men det var nog 15 år sedan iaf.
Men det märkliga är att jag aldrig riktigt reflekterat över vad den handlar om men idag så råkade jag läsa att den handlar om dagen då Buddy Holly, Ritchie Valens och The Big Bopper omkom i en flygolycka och som kallas "the day the music died" efter den återkommande textraden i McLeans American Pie.
Man lär sig något nytt varje dag och ganska ofta förvånas jag över hur mycket sån här lätt information jag ändå inte tagit till mig.
Hur något har funnits i ens medvetande under så lång tid utan att man reflekterat över vad det betyder.
Hade jag varit på mer analyserande humör hade jag kanske rent av dragit lite kopplingar till det jag skrivit om här dom senaste dagarna, om hur folk inte reflekterar över saker...

Inga kommentarer: