måndag, augusti 04, 2008

Film...

Alltså, jag ser för lite BRA film.
Många tekniska motgångar har iofs kommit i vägen, först gick min TV sönder, sen när den var lagad upptäckte jag att dvd-spelaren gått sönder. Sen gick min dator sönder så jag måste se på film på laptopen. Säga vad man vill, men 32" är bättre än 14 när det kommer till filmtittning. Nu har jag en fungerande dvd-spelare iofs, men alla mina filmer är på annan ort tillsammans med fjärrkontrollen så jag kan inte välja språk t.ex.
Jag fattar ändå inte varför jag slötittar på en kass dussinkomedi från USA istället för den där spännande sydkoreanska filmen av den där regissören jag älskar. I'm a Cyborg, But That's OK av Chan-wook Park syftar jag på där. Det finns många sånna filmer som vill se men helt enkelt inte orkar.
Det är så synd för jag hade nästan glömt bort hur mycket jag älskar att se på riktigt BRA film. Men lyckligtvis kom In Bruges och räddade mig lite. Helt underbar film som fick mig att komma ihåg den där härliga känslan av en riktigt riktigt bra film.
Efter jag såg den bestämde jag mig för att anstränga mig lite mer för att se på bra film, har jag gjort det? Nej!
ARGH!
Jag behöver en trevlig filmtittningspartner som sparkar mig i ändan känner jag, är du intresserad? Hör av dig!

Inga kommentarer: