torsdag, oktober 02, 2008

Alternativ till mononormativitet i popkultur?

Bloggen Relationer försöker samla ihop lite noveller/romaner/filmer där alternativ till mononormen skildras på olika sätt och det tycker jag är intressant. Men jag är själv mer intresserad av popkultur och tänkte när jag läste Duktiga och Intelligenta Tanja Suhininas blogg om otrohet där hon nämner filmen Tillsammans att jag tycker det skulle vara intressant att tänka på olika populär kulturella saker (filmer, serier, låtar, texter, whatever) där alternativ till mononormen skildras.
Tillsammans är ju ett givet exempel.
Futurama The Beat With a Billion Backs ett annat.
Sen kommer jag inte på något mer på rak arm faktiskt.
Har ni några andra exempel?

Update1: Just det, i nått avsnitt av Ally MacBeal är Heather Locklear med och har två män också.

Inga kommentarer: