torsdag, oktober 02, 2008

Martin Aagård omdefinerar "vänster"...

Via Magnus Betnérs blogg hittar jag en artikel där Martin Aagård placerar olika komiker på en politisk karta. Längst till vänster hittar vi Magnus Betnér själv. En kille som pratar positivt om Johan Norberg hamnar längst till vänster. Nej. Bestämt nej. Skräddaren säger nej.
Så trött på att okunniga idioter ska få så mycket plats i media.
Jag säger inte att jag förtjänar att göra det, tvärtom. Jag har ju mig själv som en slags minimitröskel. Om dom inte ens kan nå upp till min obildade slackernivå så vad har dom då i media att göra?
Den här nya synen på media som en gigantisk sfär där substanslösa hafs-skriverier med väldigt lös hållning till fakta får lika mycket utrymme som riktiga seriösa gedigna artiklar/kolumner/reportage gör mig fan galen.

1 kommentar:

Unknown sa...

det här handlar inte om inlägget i sig. men varanteatern, man måste bara älska.