fredag, februari 06, 2009

Hur många barn tycker du är lagom?

Den frågan ställer Aftonbladet.se idag. Alternativen är som följer:
1
2
3
4-5
Kan aldrig bli för många

Fascinerande att "inga" inte ens får finnas med som alternativ...

Också "intressant" artikel om att "Det där är rena fiktionen" angående samtidigt orgasm så som man ser på film. "Längre in i drömmens värld kan man inte komma" säger erotikpedagogen Ylva Franzén.
Ändå handlar artikeln om hur man gör för att komma samtidigt och det verkar helt självklart att det är något självändamål i att göra det. Eller komma nästan samtidigt.
Jag förstår inte grejen med att det skulle vara ett självändamål med vare sig samtidiga orgasmer eller att orgasmen sker vid penisvaginal penetration.
I artikeln står det att mannen ska hålla kvar sin penis i slidan efter utlösning tills kvinnan också når klimax.
Men är det bara jag som saknar ett svar på frågan "varför"?
Tycker man att det är viktigt eller nått så visst. Men det förutsätts liksom hela tiden att det finns en typ av sex som är bättre än all annan.
Och det är det penisvaginala penetrationssamlaget med samtidigt klimax.
Det är det ultimata sexet, det är så man ska göra det.
Jag vet inte om det är så alla känner men jag tror inte det, och jag tror det vore bättre om man breddade synen på sex.
Jag menar, som ett förslag för att som kvinna lyckas få orgasm vid penisvaginal penetration så säger hon att man ska "Använd flinka fingrar. Blunda, glöm honom och gå in i en fantasi." och jag känner mig ordlös av förvirring.
Det som jag kan tänka mig är härligt med att komma samtidigt eller vid penisvaginalpenetration är att man delar något med någon på ett sätt. Man känner av varandra och det kan vara intimt och fint och så.
Men vad är poängen med att göra det om man ändå använder fingrarna, blundar och glömmer sin partner?
Då ser jag ingen poäng alls i det hela. Och jag tyckte det var en skakig grej till att börja med.
Jag tycker själv bättre om att fokusera på antingen min egen eller min partners njutning och ta del av den fullt ut. Det tycker jag känns väldigt intimt och härligt. Att känna min partner njuta och verkligen fokusera på att ta del av det är helt underbart.
Eller att fokusera på min egen. Om jag samtidigt ska behöva koncentrera mig på att göra det skönt för min partner så känns det som båda sakerna blir halvdant gjorda.

Om man nu tycker det är viktigt och härligt att ha sex på det viset som det pratas om i artikeln så är det ju inget fel i det. Jag tycker man får ha sex precis som man vill.
Men jag tycker det är så trist att artiklar hela tiden förutsätter att man ska ha det på ett visst sätt.
Det känns som många som är missnöjda med sitt sexliv på ett eller annat sätt och läser artiklar efter tips på hur dom ska få det bättre får en otroligt snäv bild av vad alternativen än.
Och det tycker jag känns jävligt trist.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.enbrapartner.se/
En hel sida full med sextips åt dig. Varsågod, present från mig :p

För övrigt saknar jag sidan http://www.sexfakta.se/ DEN var vettig på så många sätt.