måndag, juli 27, 2009

Inspiration och lite Buffy...

Jag är otroligt lättpåverkad. Jag drivs väldigt mycket av inspiration och uppskattning, lite för mycket. Även väldigt små motgångar, eller rent av uteblivna framgångar, kan få mig att stänga ner helt och hållet. Men samtidigt kan även den minsta uppskattningen i rätt läge eller den rätta inspirationen få mig att göra så otroligt mycket.
Ett problem är dock att jag oftast inte lyckas få ur mig att det jag känner inspiration till att få ur mig vilket blir en motgång och så är det stopp igen. Och tyvärr är dom där stoppen allt för vanliga och jag behöver ändra saker i mitt liv så att dom antingen inte kommer så ofta eller att jag inte låter mig påverkas så starkt av dom.
Exempel på inspiration är t.ex det att jag tittar på Buffy the Vampire Slayer för typ 3e gången och jag bara fylls av lusta att skriva om det vilket jag till viss del också gör på tvbloggen. En blogg som jag inte alls känt mig särskilt motiverad till att skriva på men det har nog egentligen varit just brist på inspiration från serier att skriva om.
Det är lite likadant med den här bloggen, ibland känner jag mig otroligt inspirerad av att skriva om vissa saker, men sen tar det ofta stopp igen.
Jag känner mig oftast på bättre humör när jag skriver saker, om det är så att jag skriver när jag är på gott humör eller att jag blir på gott humör av att skriva vet jag inte riktigt.
I veckan är det Pride och det ska bli intressant att se om jag hittar någon inspiration där...

Inga kommentarer: