onsdag, juli 22, 2009

Rakt och enkelt om "icke-monogami"

Jag sitter och slöläser lite bloggar samtidigt som jag slötittar på lite tv. Jag ramlar på en väldigt bra bloggpost om att vara icke-monogam som jag känner igen mig mycket i. Hen lyckas väldigt bra med att hålla det rakt, enkelt utan att bli för akademisk och teoretisk. Jag tycker själv det är ganska lätt att snåra in sig när man försöker förklara det hela eftersom jag är så van att folk inte förstår. Och ju mer insnårigt mitt förklarande blir ju mer svårförstått blir det. Men bloggförfattaren här lyckas förklara flera saker på ett bra sätt. Framförallt känner jag igen mina egna tankar kring det här med att "byta ut" en relation och vilka egenskaper vissa relation antas ha. Annars är det ju många saker som skiljer sig också men jag tyckte det var en väldigt bra text som gav en klar och tydlig bild av hur det kan se ut att vara icke-monogam.

Inga kommentarer: