söndag, augusti 16, 2009

Rolf Hillegren är en hemsk människa

Jag hade lite fel om att det att man inte hör någonting, man hör en hel del. Jag tycker ändå det är intressant att sätta reaktionerna på dom här uttalandena i jämförelse med "män är djur"-uttalandet.
Jag läser Aftonbladet och Rolf Hillegren är en osympatisk, kränkande skitstövel.
– Ska man bli missförstådd ska man uttala sig om våldtäkter. Viljan att missförstå från de som hyser en annan uppfattning är väldigt stor på det området, säger han till Aftonbladet.
Personerav en annan åsikt är alltså i det här fallet som menar att det är en våldtäkt om en person genomför ett samlag med en annan mot dess vilja.
– Vad jag menade var ju det fallet där mannen i ett pågående förhållande inte accepterar kvinnans nej samtidigt som hon inte gör minsta motstånd. Där har man ju från visst håll velat att det beteendet ska inrymmas i våldtäktsbegreppet.
– Man brukar ju säga att ett nej är ett är nej och det kan jag ju i och för sig hålla med om. Det är naturligtvis ett allvarligt brott mot en gentlemannaregel att inte acceptera det. Men det är inte värt två års fängelse.
Jaha, man måste göra motstånd för att det ska räknas som våldtäkt. Ska vi införa samma regel för mord? Det var inte så längesedan våldtäkt inom äktenskapet inte ens existerade och jag ser det som samma mönster i Rolfs uttalanden.
Dessutom ser jag väldigt tydliga mönster som bekräftar min teori om att ribban för "the nice guy" ligger jävligt lågt. Att våldta sin flickvän/sambo/fru är inget brott, men man är ju ingen gentleman om man gör det. Han lägger ribban för "the nice guy" vid att låta bli att våldta. Fräscht.

1 kommentar:

Martin sa...

Att den här människan över huvud taget tillåts befatta sig med sexualbrottsmål gör mig livrädd.