torsdag, februari 18, 2010

Välgörenhet?

Alltså, jag blir så irriterad. Dels har jag problem med välgörenhet eftersom det i grunden legitimerar ett orättvist och dåligt system. Men det betyder ju inte att det inte är värt att skänka pengar dit och på så sätt rädda liv.
Så jag skänkte 75 kronor i månaden till Läkare utan gränser för att jag tycker dom gör ett ganska bra och viktigt jobb. Men sen tröttnade jag på att få hem så jävla mycket skit så jag slutade med det. Men jag får fortfarande hem så jävla mycket skit hela jävla tiden. Kanske varannan vecka har jag papper och skit från dom där dom vill att jag ska skänka mer pengar.
Vad har mina 75 kronor i månaden under ett år gått till? Har det ens betalat alla skitpapper dom skickat till mig varannan vecka i nu 2 års tid?
Har jag helt enkelt betalat pengar för att få jobbiga spam hem i min brevlåda för resten av livet?
Jag trodde jag skänkte pengar till att ge fattiga och utsatta människor runt om i världen läkarvård?
Jävla idioti...

Inga kommentarer: