lördag, november 17, 2007

Bloggutmaning

1. Hur länge har du bloggat?

Hmm, jag bloggade lite på LiveJournal någon gång under 2004 tror jag men det tog aldrig riktigt fart så aktivt har jag bloggat sedan sommaren 2006.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

För bred för att sammanfatta, finns ju allt från dagboksbloggar till seriösa politiska bloggar till videobloggar till vad som helst.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Ingen särskild som jag förälskat mig i än. Men jag gillar Schyfferts som fan, den är bitivs hur kul som helst.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Beror på. Mina första tvbloggsinlägg känns ganska ogenomtänkta och jag tycker min bloggstil blivit mycket bättre. Mina privata första handlar ju om vad jag tänkte då helt enkelt.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

25-30 kanske. Inte så aktivt på alla.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

25% dagboksbloggar och 75% ämnesbloggar kanske.

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Vet inte.

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Vet inte.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Inget särskilt antar jag.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Dom tycker att jag visar upp delar av mig själv men att det är mycket som inte kommer fram.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag är väldigt privat och insinuerar mest saker som betyder mer om man känner till dom.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Finns ingenting jag inte bloggar om. Eller, ointressanta saker som jag inte tänker på, av uppenbara skäl.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Ganska stor tror jag. Men mest för att jag har massa tankar som måste ut.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Det kan man göra, beror på personen och dess blogg.

15. Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?

No comments.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Nej.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Inte direkt, kanske vissa saker inte var så genomtänkta men inget jag direkt ångrar.


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Nackdelar?

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Ja det tror jag, på ett eller annat sätt.
Ja, det har förändrats precis som mitt liv.

21. Tror du att bloggarna har någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Bloggar påverkar vår kultur som vilket annat medium som helst. Men det är mer innehållet i bloggarna som påverkar.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Nej.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

Nej.

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Nej.

Inga kommentarer: