torsdag, september 25, 2008

Ståupp i media

Det är inte vanligt att stand-up får särskilt mycket uppmärksamhet i Media och på så vis är det väll bra att det får lite plats iaf. Men det känns ändå tråkigt när mediabevakningen håller ganska låg klass. Jens Peterson recenserar Björn Gustafssons show och nämner hur hans story om att bajsa i skidbacken är tagen ur Sällskapsresan 2 t.ex. Men han tänker inte på att Björns sexuella lekar som Piraten och Spiderman är rakt av tagna från den brittiska komikern Jimmy Carr som använder just dom i sitt material. Det är iofs lika kul för det men ändå värt att nämna. Björn Gustafsson, Måns Möller, Soran Ismail och Özz Nujen är på turné och om du inte är väldigt upptagen så kanske du skulle passa på och gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg dem på Storan kvällen efter deras premiär (finns en mer ingående recension på min blogg om du vill läsa mer). De var helt okej enligt mig, men jag är inte glad i Björn Gustafssons standup. Han är mer en estradör och sagoberättare än ståupp-komiker.

Var du och såg dem? Om inte så tycke inte jag att det var värt 300 spänn.

Men Soran var ju bra! Jättebra!

Mattias S sa...

Nej, jag har inte varit och sett dom. Men jag har sett alla utom Måns Möller live på Norra Brunn ett par gånger.
Soran gillar jag, han är jättebra men känns lite oslipad än så länge.