torsdag, oktober 16, 2008

Dan Josefsson är en jubelidiot

Dan Josefsson är en jävla idiot. Efter att Duktiga och intelligenta Tanja Suhinina bloggat om att hon är med i senaste avsnittet av Sexuellt på ZTV kände jag att jag var tvungen att titta. Jag har läst en del artiklar och saker av Dan Josefsson och har även bloggat om dom. Men att se honom sitta och prata gör mig bra mycket argare och mer upprörd än det gör att läsa hans okunniga, trångsynta svammel.
Att se honom sitta och säga hur man skapar närhet, hur kärlek ser ut, vad det innebär osv gör mig så förbannat arg.
Hur i helvete kan han sitta och prata om vad kärlek och närhet ska betyda för mig? Vem i helvete tror han att han är?
Bara för att han är så trångsynt att han inte kan acceptera att man kan ha närhet och intim kärlek på andra sätt än han föreställer sig så har han fan ingen rätt att sitta som "expert" och dömma ut min och många andras intima kärleksfulla relationer.
Jag blir helt jävla tokig av att höra honom prata om hur man måste vara dedikerad till en enda person för att kunna skapa närhet och intimitet.
För mig skapar det snarare ett avstånd eftersom jag då måste förtrycka och putta undan många andra känslor som inte är riktade till den här personen.
Jag känner mycket mer närhet när jag kan verkligen dela med mig av precis allting. Han pratar om att man skalar av sig och står blottad inför den här andra personen. Kan man bli mer blottad än att visa precis allt man känner, även inför andra personer?
För mig skapas det ingen "ultimat närhet" i att jag ska dölja och förtrycka viss av mina känslor.
Jag vet inte hur andra känner eller hur dom skapar närhet och intimitet. Man kanske inte alls känner som jag gör och det kan jag förstå. Jag tror att folk vet bättre själva vad dom själva vill. Hur han kan sitta och dömma ut människor och säga åt dom vad dom ska känna och göra är helt jävla vidrigt.
Dan Josefsson är en äcklig människa.

3 kommentarer:

Tanja Suhinina sa...

"Hur i helvete kan han sitta och prata om vad kärlek och närhet ska betyda för mig? Vem i helvete tror han att han är?"

Haha JA. Fast i mitt fall blir det extra kul för han pratar om vad kärlek och närhet betyder för MIG. Alltså mig som konkret person.

Mattias S sa...

Ja, han sitter och rakt ut pratar om dig som person och om hur du har valt bort närhet.
Alltså hur känns det egentligen?
Liksom, jag känner mig nästan kränkt att han sitter där och oemotsagd pratar om någon annans känslor som någon expert.

Anonym sa...

Ååh.. Jeg hater Dan Josefsson.
>_<