måndag, januari 12, 2009

Vad i helvete???

Jag känner mig ofta väldigt oförstående kring dom flesta relationsproblem jag läser och hör om. Ibland blir jag väldigt upprörd.
Som i Aftonbladet idag där en kvinna som redan har två barn och inte vill ha fler uppmanas att gå med på det ändå för hennes man vill.
Jag blir helt jävla rosenrasande. Vad i helvete är det här för jävla skit-tänk???
Hur i helvete kan man mena att någon som INTE VILL ha barn ska tvinga sig själv till det?
Den här formuleringen för mig både förbannad och illamående:
– Om det inte är biologiskt omöjligt är Miranda alltför hård som förvägrar sin man ett biologiskt barn.
Vad i helvete? Hon förvägrar honom inte ett biologiskt barn. Hon säger att hon inte vill ha. Är det mer ok att tvinga på någon en graviditet och ett barn att ta hand om?
Jag blir så jävla förbannad.
Hur i helvete kan rätten till ett biologiskt barn sättas högre än rätten till att inte bli påtvingad en graviditet och ännu ett föräldraskap?
Jag tycker det är ett riktigt jävla svinigt beteende hos mannen att tjata på något som hon har varit klar med från början.
Han vet vad han gav sig in på. Att börja tjata och få henne att må dåligt över något hon varit tydlig med redan från början är ett jävligt kasst beteende.

Hur i helvete kan man ens tänka på det här sättet. Att barnaskaffandet går före att inte vilja göra det.
Jag är för förbannad för att kunna skriva något riktigt konstruktivt.
Fy fan.

3 kommentarer:

Thomas sa...

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article4178103.ab

Idiotin fortsätter. Jag kommenterade på artikeln i går och sa att Rusz attityd + den här kommentaren: "Ingen har rätt att förneka en annan människa gåvan att vara förälder och all den kravlösa kärlek ett barn innebär." är värre än pro-life-fascisterna i USA. Min kommentar raderades.

Mattias S sa...

Det är ju helt stört.
Fegt av dom att plocka bort den typen av kommentarer också.

Anonym sa...

Jag förstår inte ens varför du läser aftonbladet? Eller tar något som står där på allvar.. :)