lördag, juni 13, 2009

Alex Schulman om Piratpartiet...

Jag läser Alex Schulmans senaste kolumn och jag känner mig nästintill ordlös. Alex har iofs gjort sig känd genom att vara ett så kallat "troll" men jag undrar om han inte menar allvar med det han skriver i den här kolumnen.
Han har uppenbarligen inte fattat ett skit och sen klagar han avslutningsvis på att hela "piratrörelsen" och dess supportrar "inte kan föra normala resonemang". Vilket känns ironiskt då han inleder med "Det handlar visst om demokrati på nätet också, och människans rätt till integritet och struntprat-struntprat-struntprat". Du kanske ska ta en närmre titt på det där du kallar struntprat och se om du hittar lite "normala resonemang".
Eller så trollar du bara och jag gick på det igen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

SChulman är en jävla elitisk nolla.

Jag blir så jävla sur på sådana som honom.
Ignoranus majoris!

Jonas sa...

Håller med dig.

En sak som är lite lustig är att bara PP är de som ställs till svar för fildelningsfrågan. Ända sedan valet ser man saker som att "kan inte förstå att 7% tycker att det är ok att ta andras egendom". Ser man till valet är ju typ en fjärdedel för inte 7%. Om man räknar Centern är det ännu mer, men om man räknar Centern är man väl egentligen inte ärligare än vad de själva är;-)

Anonym sa...

Självklart har Alex rätt.

Unknown sa...

Schulman är ett typexempel på en person som försöker framställa sig själv som intelligentare än han är.

Han verkar ju tro att han är riktigt intelligent, vilket är förundrande med tanke på hur oseriös han är... artikeln är ytterligare ett utmärkt exempel på det.