söndag, juli 19, 2009

Förnya bloggen...

Jag vill förnya mig lite men jag vet inte riktigt hur.
Jag känner att jag fortfarande har så mycket tankar som jag inte får utlopp för.
Det finns så mycket som jag känner att jag skulle kunna göra, jag blev t.ex nyligen påmind om hur mycket jag saknar något i stil med Darling och hur gärna jag skulle vilja vara delaktig i att skapa något sådant, som jag försökte dra igång här en gång i tiden men valde att integrera i den här bloggen istället.
Jag har också i diverse sociala sammanhang, forum, bloggar och annat märkt hur många ensamma och/eller osäkra människor det finns i vårat samhälle.
Jag tycker det är tråkigt, jag vill göra något.
Jag skulle vilja med mina egna erfarenheter och mina perspektiv kunna vara till någon nytta.
Jag vet inte, men jag skulle verkligen uppskatta lite förslag, uppskattning, inspiration, uppslag elelr vad som helst som kan hjälpa mig hitta vad jag vill göra...

3 kommentarer:

Mathias Alexandersson sa...

Det här med ensamma människor i sociala sammanhang är så himla intressant. Jag vet inte vad du har tänkt om det här hittills men jag såg att du skrev om dina upplevelser i hbtq-kretsar. Jag har samma erfarenheter som dig där. Borde gå att dra igång någon slags tankesmedja kring det här och börja formulera problem och lösningar. Vad tror du om det?

/Mathias

Mattias S sa...

Jag tycker det låter som en bra grej, jag tycker verkligen det är frågor som borde jobbas med mycket mer.
Men jag vet inte riktigt vilken roll jag hade velat ha i det arbetet. :)

Mathias Alexandersson sa...

Mattias: "Hade velat ha" -- den tempusformen ger sken av att det vore en rörelse som slog igenom för tio år sedan, när det snarare rör sig om en rörelse som inte ens kommit igång än. :)

Jag vet inte heller riktigt hur man bäst drar igång nåt sånt här men du kan ju slänga iväg ett mejl om du skulle vara intresserad så får vi tala vidare.