fredag, september 04, 2009

Dagens i-landsproblem...

Alltså, jag blir så irriterad och förbannad.
Jag tycker om att se engelsktalad film med engelsk ordagrann text.
Jag är lättdistraherad, det mumlas och låter massa annat och jag tycker det ger en känsla av frihet och lätthet och jag tycker det är väldigt bra.
Ibland blir jag jävligt irriterad på att jag inte kan ladda hem filmer med den texten jag vill ha.
Ibland tänker jag att då kan jag ju köpa den istället, men nej då. Den som går att köpa här i Sverige har bara Svensk, Norsk, Dansk och Finsk text. Men tack så jävla mycket då. Är det för mycket begärt att ha det textat på det språk dom pratar?
Import-dvdn kostar ju 200 spänn, till skillnad på 29 spänn på Ginza och frakten från England eller USA blir också onödigt mycket pengar.
Så skit på er, jag får väll fortsätta leta efter undertexter som jag tycker om på nätet istället.

Inga kommentarer: