onsdag, september 02, 2009

Den där jävla Malin Wollin

Jag läser Aftonbladet och återigen går Malin Wollin mig på nerverna.
Jag ska iväg så hinner inte ens skriva, men hon pratar om att bråka med naturen.
Vår kropp är väll ändå så naturlig det kan bli? Om en mans kropp kan amma, är inte det då naturligt? Bråka med naturen är ju isåfall att ge barnet mjölkersättning och senare välling.
Det är sån här idioti som gör att jag vill slå kvinnokampen rakt på äggstockarna och gå tillbaka till hemmafru, hustrun äter rester i köket när mannen har ätit färdigt. Plötsligt vill jag tillbaka till en tid då jag inte hade rösträtt och måste gifta mig för att överleva. Jag vill tillbaka till ett könsuppdelat samhälle i protest. Om jag måste välja mellan Ragnar och ett liv i ett mansfängelse så väljer jag ett liv där jag är förtryckt för att jag är kvinna. Om obstinate Ragnar ska börja amma vill jag inte vara med längre.

Om jag lever i hundra år så kan jag inte komma på något så avtändande som en ammande karl.

Om det här är framtiden vill jag tillbaka till dåtiden.

Jag vill inte heller att du ska vara med längre. Bli hemmafru istället för att skriva sån här smörja.

1 kommentar:

thessi sa...

Underbart! håller med..
http://www.msthess.com/?p=1306