söndag, oktober 04, 2009

Rammsteins Pussy

Jag tycker Rammsteins nya video Pussy är väldigt intressant på många sätt. Jag uppmärksammades av videon när jag läste Markus Larssons mest pinsamt banala kolumn om den. Hans slutkläm känns inte direkt som en fullträff, men det är kanske bara jag:
Genom att använda internets allra äldsta knep för att generera intresse the good ol’ ”in-och-ut” kommer Rammstein säkert också att locka till sig lyssnare och fluktare som annars inte ens skulle ha tagit i bandets ”musik” med skyddshandskar och pincett.
Hans poänger om att man inte längre behöver anpassa sig till begränsande censurregler i TV för att ändå nå ut till en minst lika bred publik ser jag dock som väldigt relevanta och som ett stort steg framåt för vårat samhälle. Men via LouiseP så hittade jag den här kolumnen i en dansk tidning som känns betydligt mer analyserande och genomtänkt, även om min danska är rätt kass. Jag känner att jag själv inte har så mycket att säga om den egentligen, men som alltid med Rammstein är det väldigt intressant att se hur det dom gör och säger tolkas av olika personer.

Inga kommentarer: