fredag, november 13, 2009

Funny People - Snabbrecension

Jag vidhåller att Apatow är grymt överskattad, jag tycker Knocked Up och The 40 Year Old Virgin är OK, inte mer. Den här var lite bättre men väl utdragen på sina ställen och släpper intressanta trådar hipp som happ. Det blir en väldigt konstig rytm i filmen av det. Sen stör jag mig verkligen på hur konservativ och normativ Apatows filmalster är, det är ändå på något sätt den traditionella kärnfamiljen och allt som hör den till som hela tiden strävas efter och hyllas och ska skyddas. Det rimmar rätt illa med den uppfattning jag har av att Apatow står för ny, modern, lite vågad och annorlunda värderingar på olika sätt. Vilket liksom inte riktigt stämmer. Men men, Funny People var iaf bitvis riktigt rolig, många trevliga cameos, skön personkemi mellan vissa av karaktärerna och lite annat gör att det blir en klar men slätstruken trea.
3/5
6/10

Inga kommentarer: