torsdag, november 05, 2009

Inspiration, bekräftelse och framtiden...

Jag har bloggat en hel del på sista tiden. På sätt och vis känner jag mig ganska nöjd med det, även om jag tycker det mesta är rätt dåligt så är jag ändå rätt nöjd med vissa saker jag skrivit både här och på TVBLOGGEN.
Även när jag inte tycker det blir särskilt bra så känns det ändå bra eftersom det är ett sätt för mig att strukturera upp mina tankar och fokusera lite granna för en stund. Jag gillar också hur jag ofta kommer fram till något nytt på vägen medan jag skriver, jag inser någonting om ett ämne som jag inte hade tänkt på innan jag började skriva. Det känns ibland väldigt bra. Så på vissa sätt känns det rätt bra med bloggandet och skrivandet.
Men jag har också en önskan om att på ett eller annat sätt delvis försörja mig på att skriva om och behandla ämnen som berör mig och det känns mindre bra. Jag har mycket svårt för att skriva på något annat sätt än "stream of consciousness" vilket gör att jag ofta inte blir nöjd med mina formuleringar och om jag vill få mer ersättning för mitt skrivandet så är det nog inte hållbart. Det är både min största styrka och svaghet känner jag själv. Jag vet inte ens om jag vill ändra på det, än mindre om jag klarar av att göra det.
Jag vet inte om jag ska försöka och satsa ännu mer energi på det eller om jag ska börja fokusera på andra saker.
Kanske försöka ta tag i min fantasifulla kreativitet mer, jag har flera idéer som jag själv tycker är väldigt väldigt bra och intressanta som skulle kunna utvecklas till något riktigt bra. Men grejen är att jag varken har motivationen, tålamodet, talangen eller utbildningen som behövs för att utveckla dom idéer jag har till något bra.

Inga kommentarer: