torsdag, november 12, 2009

Linn Heed gör det igen, den här gången med kiss och bajs...

I senaste chatten med Linn Heed får hon den här frågan:
[Kommentar från JohanJohan: ]
Hej! Vill bara säga att din spalt är underbar och att jag läser den varje gång! Jag har dock ett litet problem, jag har försökt få svar här innan men utan framgång. Det är så att jag tänder på scat och wetsex. Och jag vet inte varför jag gör det. Varför tänder folk på nåt som kiss och avföring!!?? Jag vill inte göra det men jag gör det ändå. Och man kommer ju knappast hitta några andra som gillar samma sak. Vad ska jag göra?? Hjälp!?
Och ger det här svaret:
Hej Johan! Vad roligt att du också gillar spalten, då fyller den en viktig funktion :-) Varför just du tänder på kiss och avföring måste man undersöka individuellt i t ex en samtalsterapi. Generellt sett så finns det olika triggers som människor kickar igång på sexuellt, och vissa av dessa triggers är mer vanliga än andra. Att tända på kiss och avföring tillhör kanske inte majoriteten av det som dom flesta går igång på, men det finns självklart människor, liksom du, som gör det. Som alltid, finns det ett reellt lidande kring detta så är det naturligtvis viktigt att ta tag i sin situation och försöka förstå för att kunna förändra någonting som man är plågad av. Kram och lycka till!
Först och främst vill jag tacka Dakka för att han tipsade mig om den här frågan.
Sen vet jag inte riktigt var jag ska börja. Min största invändning mot Linn Heeds idiotiska svar är nog det faktum att hon inte alls bemöter den ensamheten som JohanJohan ger uttryck för. Han tror att han knappast kommer hitta någon som gillar samma sak. Det är trist. Det finns massor med människor som gillar wet och scat. Mitt första tips är att leta reda på folk som delar hans fetisch, nu är jag ingen expert på området så jag vet inga bra möteslplatser men www.darkside.se känns som en ganska given utgångspunkt. Där kan han hitta en del likasinnade att prata om sina preferenser med och kanske bli tipsad om andra mer specificerade mötesplatser för personer som gillar wet och scat.

Jag tycker det är väldigt vanligt att personer med icke-normativa triggers känner sig konstiga och ofta inte vill veta av sina egna lustar på ett eller annat sätt. Det gäller såväl kiss och bajs-triggers som homosexuella triggers, blod-triggers eller vad som helst. Det är lätt att tycka att man inte vill tända på dom sakerna eftersom det känns som ens liv kompliceras på ett eller annat sätt då.
Och visst kan man gå i terapi för att ta itu med och komma till roten med sina triggers om man vill det, vare sig det handlar om bajs och kiss, blod, homosexuella eller det som anses som "normalt". Varför samtalsterapi och komma åt roten med olika saker bara nämns när det handlar om "annorlunda" triggers är rätt störande.
"Normala" triggers som sexiga underkläder, bröst, stora kukar eller vad det nu må vara har också sina anledningar på olika sätt. Jag tycker det är rätt tragiskt att så många sånna saker ses som naturliga, problemfria och bra medan att tända på bajs och kiss genast drar upp samtalsterapi för att förstå sig på det hela.
Vad spelar egentligen anledningen till att man tänder på något för roll? Vad spelar det för roll om man tänder på fittor, kukar, rövar, bajs, kiss, blod, smärta, gasmasker, analtöjning eller vad fan som helst så länge man inte skadar någon annan mot dess vilja? Och som jag skrev en del om i föregående post om MMA så tycker jag även här att man genom att problematisera "annorlunda" läggningar och triggers så oproblematiserar man dom "normala" vilket får dåliga konsekvenser för väldigt många.

Många som tänder på lite annorlunda saker och mår lite dåligt över det tycker det är så otroligt befriande att få prata med andra som tänder på liknande saker. Att känna att man inte är ensam och att det är något fel på en utan att det finns andra som tänder på samma saker och det inte är något fel på dom. Och det är fan inte okej någon jävla stans att Linn Heed inte pekar JohanJohan åt något håll där han kan hitta det.

När hon säger: "finns det ett reellt lidande kring detta så är det naturligtvis viktigt att ta tag i sin situation och försöka förstå för att kunna förändra någonting som man är plågad av" så har hon naturligtvis rätt i det. Men för att kunna komma fram till det så vore det väll bättre att prata med folk med liknande erfarenheter så att man kan förstå sig själv bättre på det sättet?
Att bara prata om samtalsterapi och att komma över det man tänder på är inte okej. Visst nämner hon att det finns flera som delar hans triggers, men det är liksom i förbifarten och det är inget konstruktivt i den delen av svaret.

Inga kommentarer: