fredag, december 11, 2009

Hycklande konservativa politiker och att använda BDSM som ursäkt för våldtäkt...

Via yes means yes! och digg.com läser jag om Rod Jetton, republikansk politiker som bland annat kämpat för att behålla förbud mot homosexuellt sex och kallat det för "Deviate Sexual Intercourse" nu är anhållen efter att ha drogat, misshandlat och våldtagit en kvinna i hennes hem.
Jetton came over to her place on Nov. 15 with two bottles of wine in hand for a night of wild sex—they’d agreed beforehand to use the safe word “green balloons” if either of them was feeling uncomfortable. Things started out tame. He poured her a glass in the kitchen and then sat down with her to watch a football game. She noticed herself feeling hazy and felt like she was nodding off. Next thing she knew, she was on the floor and Jetton was allegedly choking her. She says he then hit her so hard she lost consciousness. He apparently stayed over and was all tender to her in the morning. “You should have said green balloons,” she quotes him as saying.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Men, för att klargöra, droga, misshandla och våldta någon av motsatt kön, helt okej. Ha ömsesidigt och kärleksfullt sex med någon av samma kön, inte okej? Konservativt hycklande gör mig så arg och illamående, vad fan?
Sen blir jag också väldigt upprörd över hur han pratar om stoppordet, om man drogar någon sätter man liksom det ur spel. Det gör det inte mer okej att våldta någon om man tejpar för deras mun innan dom kan säga nej heller liksom.
Jag har ofta reagerat på hur bdsm-sex och stoppord hanteras inom populär kulturen och nu av Rod Jetton. Det ger en väldigt felaktig bild av vad det egentligen innebär och det kan, som här, få väldigt dåliga konsekvenser. Men det orkar jag inte riktigt skriva mer om nu, kanske en annan dag.

Läs också mer här.

Inga kommentarer: