fredag, mars 26, 2010

Hata världen är jobbigt...

Jag har tidigare skrivit att jag ska börja försöka fokusera på positiva saker istället för att bara klaga på allting här på bloggen. Jag är så trött på det. Men samtidigt finns det så mycket att klaga på. Världen är fan en vidrig plats. Bara en sån sak som att se alla cigarettfimpar och annat skräp på marken nu när snön smälter bort får mig att tappa tron på mänskligheten. Hur tror nig inte jag känner när jag läser om Bjästaskolan? Och än värre hur folk blir så upprörda och pekar på hur dåligt det är. Att se folk hela tiden peka finger på hur dåligt andra saker är när dom låter hemska saker pågå i sin egen närhet som dom inte ser. Jag gör samma sak. Det får mig att hata både mig själv och världen. Jag orkar inte det längre. Jag vill sluta med det. Eller åtminstone väga upp det med mer positiva saker. Men det är fan inte lätt.

Inga kommentarer: