söndag, augusti 08, 2010

Abort...

Oj vad lite det har blivit bloggat här på sistone, men skit i det.
Jag reagerade lite på den här artikeln jag läste som handlar om konservativa som inte vill tillåta abort ens om det handlar om våldtäktsoffer som blivit gravida av våldtäkten.
Jag tycker lite illa om det argumentet, om man tycker det är okej att inte abortera foster för att det har ett människovärde, varför skulle det vara okej att abortera ett foster med människovärde bara för att det är resultatet av en våldtäkt?
Är den människan mindre värd?
Ja, jag övertolkar och är fånig. Men jag tycker det är så jävla absurt att abort är en fråga öht att jag blir så förbannad att man ska behöva komma på sånna där tveksamma argument öht.

2 kommentarer:

Thomas sa...

http://theferrett.livejournal.com/1489845.html

Läs :)

Mattias S sa...

Ranten i sig var ju inte så intressant men det han rantar om var ju rätt intressanta länkar.
Tack. :)