torsdag, juni 18, 2009

Rektor är med i SEXGRUPPER!

Jag läser i Aftonbladet om en rektor som är med i sexgrupper på facebook och därför fått sparken. Vad är en sexgrupp tänker ni kanske? Jag tänkte det iaf. Tänkte att han var med i sexsällskap där dom diskuterade gruppsexträffar och liknande på facebook. Och tyckte redan då det kändes lite orättvist att han fick sparken. Kanske lite osmidigt av honom, men att ha ett sexliv man trivs med i sitt privatliv gör inte att man inte kan vara rektor.
Men nej, det han har gjort är att varit med i grupper som ”Multiple Orgasms” och sedan haft bilder där han klär sig i kvinnokläder. Eller som Aftonbladet skriver:

Rektor lade ut sexbilder på Facebook

Sexbilder? Jag citerar från texten:
Han har också lagt upp bilder på sig själv där han bland annat bär kvinnokläder och har uppknäppt skjorta.
Herregud, kvinnokläder och uppknäppt skjorta? Vad i helvete är det här? Det här är Sverige, vi som skrattar åt att USA blir upprörda över en bröstvårta på TV. Men vi kallar samtidigt sånt här för sexbilder? Skärp er. Vidare säger rektorn följande:
– Jag har blivit uthängd och ofredad för något som i princip alla gör på Facebook, säger rektorn.

Men tänkte du inte någon gång att det kunde uppfattas fel att vara med i grupper som anspelar på sex när skolans elever kunde se det?

– På vilket sätt är det fel att bejaka sex? Bilderna är det heller inget konstigt med om de sätts i sitt rätta sammanhang.
Och jag tycker han ger helt vettiga svar. Jag tycker det är fruktansvärt att han ska få sparken för något sånt här. Han har inte gjort något fel.

Inga kommentarer: