torsdag, juli 30, 2009

Halvseg dag på Pride House

Jag tyckte det var lite halvsegt idag, kanske för att jag blivit så bortskämd med dom andra två dagarna som var fantastiska.
Dagens Hetero med Carina Berg hade jag tänkt mig som dagens höjdpunkt, men Carina Berg hade ställt in och det var nån snubbe från Andra Avenyn där istället. Filip Benko hette han visst. Det hela var ändå väldigt roligt och jag ångrar att jag inte gått och sett Dagens Hetero tidigare.
Både Sissela Kyle och Maria Sveland är ju personer jag är intresserad av dessutom. En stor miss från min sida. Imorgon är det Bingo Remér och det är en människa jag stör mig otroligt mycket på så det kommer jag inte orka med att se.
Mian Lodalen var helt fantastisk som den "förstående" intervjuaren och bemötte heterosexualiteten med samma korkade, ogenomtänkta och fördomsfulla frågor och funderingar som homosexualitet brukar bemötas med. Väldigt roligt och ett väldigt bra tydliggörande över hur dumt homosexualitet blir bemött.
Sen kände jag mig rätt nöjd med det mottagande min fråga angående Filips monogami fick.
Men dagens höjdpunkt var ändå Maria Lönn och hennes prat om intervjun hon gjorde med Madame Petre Mede. Humor blandat med akademiska analyser blandat med personliga känslor blandat med jag vet inte vad på ett helt naturligt och självklart sätt. Jag vet inte alls om Maria är sån där privat eller om detta är hennes scenpersonlighet och det är smått fantastiskt att kunna vara på det sättet hon var och ge mig den känslan. Det är helt omöjligt att förklara vad det var som var så bra egentligen. Det var liksom bara Maria Lönns känsla och sättet hon förmedlade den på. Helt underbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria Sveland klagar på heteronormer, kärnfamiljen
etc och är feminist.
Själv är hon gift med en man,
har barn och bor i bostadsrätt
i Vasastan.
Det går liksom inte ihop.

Mattias S sa...

Så man får inte klaga på något bara för att man lever i det?
Jag tycker det i allra högsta grad går ihop att just hon klagar på sånt där.
Det jag har hört henne prata om har jag tyckt om, såg henne prata på Botkyrkas feministdag eller nått förra året.