fredag, oktober 16, 2009

Trying to find inspiration...

Jag söker väldigt ofta mer eller mindre medvetet efter inspiration och motivation till olika saker. Det går lite sådär, det går otroligt mycket i vågor. Jag kan bli jätteinspirerad av saker som t.ex. det här, det här, det här eller det här men jag har svårt att få ut något konstruktivt av det. Jag skriver en hel del i olika sammanhang och försöker motivera mig själv till att göra det mer och bättre, men jag tycker det är svårt. Ibland undrar jag varför jag gör det öht och jag kommer sällan på något bra svar. Det brukar bli för att jag helt enkelt bryr mig. Men att jag bryr mig brukar ju mest leda till att jag tar illa vid mig när jag läser om dåliga saker och att jag mår dåligt av det. Jag vet inte hur jag ska hantera det, om jag mest mår dåligt av att bry mig, varför bry mig? Jag försöker tro på att jag kanske är till någon hjälp eller nytta för någon på något sätt och ibland känns det verkligen som jag är det. Men ibland inte. Jag försöker att koppla bort det och bara fokusera på att tillfredsställa mig själv, skriva saker som jag känner mig nöjd med, som jag tycker är bra. Men oftast tycker jag inte det, jag tycker mina tankar som jag försökt få ner i text var mycket bättre än texten som blev av dom. Så att motivera mig själv att göra något för min egen skull när jag för det mesta blir missnöjd fungerar inte särskilt bra. Det leder också till att jag inte känner att mina tankar utvecklas, det känns som jag lätt står och stampar utan att komma vidare. I vissa frågor är det kanske bra då jag verkligen vet vad jag tycker men i för många frågor blir det bara att att jag tycker flera olika saker på samma gång.
Sen finns det visserligen vissa saker som inspirerar och motiverar mig på ett bra sätt men jag vet inte hur jag ska komma åt det. Jag vet inte vad jag ska göra för att få mer av det och det är lite jobbigt.

Inga kommentarer: