fredag, december 04, 2009

Min naivitet...

Jag är ganska naivt inställd till mycket här i världen vilket är ganska konstigt med tanke på hur cynisk jag är samtidigt. Något jag också nämner då och då här på bloggen.
Jag kom bara och tänka på två exempel på min naivitet, dels en omröstning på ett datornördsforum, sweclockers, där 62% är för ett förbud mot att bygga minareter i Sverige i en frågepoll på samhällsforumet. Något som inte borde överraska mig men det gör ändå det. Jag vill gärna tro att målgruppen "samhällsintresserade datornördar" inte är så smårasistisk och trångsynt. Men jag har tydligen fel.
En annan sak som jag kom och tänka på var när vi hade en tjej från RFSL och hälsade på i gymnasiet och hon frågade om vi var för eller emot att det ska vara tillåtet homoadoption, och jag var den enda som var för! Det är något som jag nog till stor del förträngde, som så mycket annat, under den tiden. Jag vet inte hur mycket som har förändrats på dom 8-9 åren sedan dess, jag vill gärna tro en hel del, men jag är tveksam.

Inga kommentarer: